Marketing Bureau voor al jouw online activiteiten

Heb jij een website of webshop en wil je meer leads of engagement genereren? Of ben je wellicht net begonnen met een nieuwe website of webshop en wil je zorgen dat dit platform zo snel mogelijk bij de juiste potentiële klanten terecht komt? Maak dan gebruik van een marketing bureau. Een marketing specialist kan zorgen dat jouw webshop of website op de juiste manier wordt vormgegeven en gemarket. Online marketing is in de afgelopen jaren van ongelooflijke waarde geworden voor elke onderneming. Of je nu een dienst aanbiedt of een product verkoopt. In beide gevallen kun je met de juiste online marketing zorgen dat jouw product of dienst bij de juiste potentiële klanten terecht komt. Hieronder lees je hoe een marketing bureau jou hierbij kan helpen.

Marketing bureau voor online marketing

Online marketing begint bij het definiëren van jouw doelgroep. Waar zoeken die mensen op wanneer ze naar jou op zoek zijn? De tweede vraag is waar jij op gevonden zou willen worden. Misschien ben jij een succesvolle makelaar die al heel goed gevonden wordt op een zoekwoord als ‘verkoopmakelaar’ , maar wil je nu ook beter vindbaar zijn op ‘aankoopmakelaar’. In die gevallen zal een marketing bureau gaan kijken hoe zou jou ook onder dat zoekwoord beter vindbaar kunnen gaan maken. Er zijn een aantal strategieën die een marketing bureau in kan zetten om jouw marketing te verbeteren. Hieronder lees je wat die strategieën zijn en wat ze allemaal inhouden.

Search Engine Optimization (SEO)

Een van de bekendste strategieën bij het toepassen van online marketing is Search Engine Optimization. Dit is een verzamelnaam voor verschillende activiteiten die zorgen dat jouw website of webshop beter vindbaar is op het internet. Dit begint met het optimaliseren van de snelheid van het platform. Denk aan het comprimeren van de content op je website, maar ook aan het verwijderen of updaten van de plug-ins die worden gebruikt. Daarnaast zal een seo specialist van het marketing bureau zorgen dat de pagina’s op jouw website op de juiste manier linken en de juiste zoekwoorden in teksten gebruikt worden. Seo is een proces dat zo groots gemaakt kan worden als je zelf zou willen. Dat maakt het ook een krachtig middel om jouw website of webshop hoger te laten ranken in Google. Je kunt hierbij focussen op bijvoorbeeld een regio of dorp, maar ook op klanten in het hele land.

Search Engine Advertising via het marketing bureau

Naast Search Engine Optimization (seo) is er ook Search Engine Advertising (sea). Dit is een manier van adverteren waarbij een specifieke pagina op jouw website betaald bovenaan Google komt te staan wanneer mensen op een specifiek woord zoeken. Je kunt hierbij denken aan ‘aankoopmakelaar Arnhem’. Je betaalt dan dat jouw link hoog wordt getoond wanneer mensen op dit zoekwoord zoeken. Je kunt hierbij aangeven in welke regio dit actief moet zijn en voor hoe lang. Het grote voordeel van sea is dat het direct effect heeft. Meestal betaal je per click (pay per click) waarbij je dus een paar cent of een paar euro (afhankelijk van hoe populair het zoekwoord is) betaalt per klik. Het nadeel is dat deze hoge positie op Google ook weg is zodra je stopt met de advertentie. Sea is daarom een strategie die heel goed samengaat met seo. Terwijl het marketingbureau jouw website aan het optimaliseren is, zorg je dat je vast goed vindbaar bent via een goede sea. Uiteraard kun je specifieke producten of diensten ook daarna nog af en toe uit blijven lichten met een tijdelijke sea advertentie.

Content marketing door een marketing bureau

Een derde strategie die een bureau in kan zetten om jouw merk en bedrijf sterker te positioneren is het gebruik van content marketing. Dit is het strategisch inzetten van content via social media, maar ook Youtube of de eigen website / webshop, zodat mensen jou sneller vinden. Denk aan het maken van interessante blogs over jouw markt, of het posten van leuke banners op Instagram en Pinterest die potentiële klanten naar jouw website trekt.

Vervolgens wil je deze potentiële klanten op je website converteren tot een lead.

Dit doe je door ze bijvoorbeeld een bericht te laten sturen, zich in te laten schrijven voor een newsletter, of door bepaalde content achter een formulier te zetten.